Inventory planning
Sistemul de planificare a stocurilor prezice cererea viitoare și creează automat planul de reaprovizionare a stocurilor din depozitul central, cu rezultate vizibile în reducerea stocurilor, evitarea lipsurilor și îmbunătățirea serviciului clienți. Poate răspunde nevoilor oricărei afaceri, indiferent de tipul de articol, tipul și domeniul de aplicare al afacerii și politica de stocare. Conduce la o mai bună planificare a achizițiilor și oferă instrumente de identificare a problemelor viitoare pentru a evita atât suprasolicitarea, cât și epuizarea stocurilor în timpul executării comenzilor.
Prognoza vânzărilor
Prognoza vânzărilor viitoare ale articolelor companiei constituie fundamentul planificării și controlului corect al stocurilor.
Folosind algoritmi de prognoză statistică, care se adaptează automat modelelor de comportament sezoniere și tendințelor articolelor companiei (metode de prognoză auto-adaptative), sistemul analizează seriile cronologice trecute ale vânzărilor fiecărui articol și alege cea mai bună metodă de prognoză pentru fiecare articol separat, fără a necesita nicio intervenție sau reglare a parametrilor din partea utilizatorului.
Algoritmul de prognoză calculează modelul de sezonalitate și tendința vânzărilor și elimină orice „zgomot” existent în date care se datorează unor factori circumstanțiali. De asemenea, compară sezonalitatea articolului cu sezonalitatea grupului statistic, din care face parte articolul și efectuează corecțiile necesare. Rezultatul acestui proces este prognoza vânzărilor pentru perioadele de timp ulterioare, cum ar fi, de exemplu, în următoarele 28 de zile, următoarele 24 de săptămâni sau următoarele 12 luni.
Următoarele funcții relevante sunt integrate în procesul de prognoză:
Transfer de date istorice. Import automat de date de vânzări din sistemul ERP.
Ajustarea datelor istorice. Abilitatea de a interveni în datele istorice pentru situații excepționale specifice sau acțiuni de marketing anterioare care modifică imaginea „comportamentului normal de vânzare”.
Ajustarea rezultatelor prognozei. Capacitatea de a interveni în datele de vânzări proiectate generate de sistem, de a profita de eventualele informații suplimentare venite de pe piață sau de a include eventuale activități promoționale planificate de departamentul de marketing al companiei.
Procesul de prorata. Această funcție convertește automat vânzările de articole (cantitatea) din unitatea de timp estimată (de exemplu, luna) în unitatea de timp pentru planificarea stocurilor (de exemplu, săptămâna), care urmează ca un proces.
Planificarea inventarului
Procedurile de planificare a stocurilor și crearea comenzilor de achiziție se bazează pe modelul de „Planificare pe etape în timp”, care a fost implementat în sistemele MRP și MRP II (Cerințe de materiale și Planificarea resurselor de fabricație).
Utilizatorul selectează un articol sau un grup de articole după diverse criterii și creează un plan de reaprovizionare pentru orizontul de timp pentru care dorește să efectueze analiza stocului și să calculeze comenzile de cumpărare.
După efectuarea calculului, rezultatele sunt prezentate într-o foaie de calcul de programare a stocurilor care prezintă imaginea de ansamblu asupra evoluției stocurilor, a comenzilor de achiziții și de producție, în timp, precum și diverse informații aferente precum: Cererea proiectată pe perioadă, livrările așteptate, comenzi propuse către furnizori, sosiri propuse de comenzi de la furnizori, cantitatea de stoc proiectată, acoperirea stocului proiectat pe perioade de timp, acoperirea stocului proiectat în perioade, stocul de siguranță pe perioadă etc.
Formular de comandă
Sistemul creează Documentele de Comandă și le transmite furnizorilor, cu cantitățile și tipurile de comenzi. De asemenea, marchează articolele care trebuie comandate printr-o procedură de accelerare pentru a evita viitoarele lipsuri sau epuizări de stoc.
Planificarea recepțiilor
Pe baza planului de reaprovizionare, utilizatorul poate crea planul de recepție, conform căruia utilizatorul poate obține o imagine de ansamblu asupra evoluției recepțiilor în timp.
Crearea Cargo
Una dintre cele mai impresionante caracteristici ale Planificării stocurilor este că permite utilizatorului să formeze comenzi cargo către furnizori, ceea ce duce la scăderea costurilor de transport. Mărfurile tip cargo pot fi camioane întregi, containere, vagoane de tren etc. Formarea mărfurilor cargo se realizează prin transferul cantităților de articole din perioade de timp adiacente sau prin creșterea sau scăderea cantităților formate prin schema de planificare a stocurilor.
Simulare și Analiză de Sensibilitate
Capacitatea de a monitoriza pe deplin evoluția stocului în timp, cu prezentarea imaginii viitoare a stocului disponibil și a cifrelor aferente, permite diagnosticarea unor probleme viitoare iminente precum inadecvarea sistemului de stocare, probleme de lichiditate etc., în timp ce face posibilă estimarea volumului de muncă viitor în depozit și calcularea primelor de asigurare, pe baza nivelului stocurilor preconizate anticipate în viitor.
Crearea Bugetului de Vânzări
Sistemul oferă posibilitatea de a crea un buget de vânzări prin transformarea prognozei de vânzări într-o fișă de buget.
Analiza ABC
Planificarea inventarului permite utilizatorului să efectueze o analiză ABC pentru toate SKU-urile sau un grup de SKU-uri, precum și pentru o anumită perioadă de timp. Analiza se poate baza pe valoare sau cantitate, prin selectarea unității de măsură pe care o dorește utilizatorul, cum ar fi bucata, carton, palet etc.
Eliminarea articolului – Înlocuire
Sistemul permite utilizatorului să elimine un articol și să creeze un nou articol, care moștenește automat modelul istoric al SKU-ului eliminat, astfel încât să poată prognoza vânzările.
Utilizarea Planificării inventarului aduce beneficii comerciale și operaționale semnificative:
- Reducerea costurilor de stoc și depozitare
- Reducerea spațiului necesar de depozitare
- Servicii îmbunătățite pentru clienți și execuție a comenzilor clienților (mai puține epuizări de stoc)
- Costuri reduse de transport prin întreaga capacitate de încărcare
- Reducerea pierderilor datorate devalorizării produsului
- Reducerea volumului de muncă la depozit
- Cooperare îmbunătățită între departamentele companiei (vânzări, marketing, cumpărători/achiziții, producție, depozit)
- Capacitatea de a investiga scenarii de circumstanțe extreme (analiza ce se întâmplă dacă)