Extinderea activității pe piețe externe sau pe alte segmente de piață sunt printre preocupările cele mai vii ale companiilor ce activează în realitatea economică actuală. Expansiunea, în condițiile concurenței puternice pe care o fac marile companii, poate fi însă o provocare suficient de mare pentru multe dintre IMM-uri.
Și totuși, cum pot companiile mici și medii să escaladeze această provocare și să ajungă să performeze? Un interviu acordat Ziarului Financiar de către Cristi Cozic, Country Manager Entersoft România și Mihalis Bakouris, International Business Development Director la Entersoft oferă răspunsul: “Prin îmbunătățirea competitivității și prin inovare”.
Dar care ar fi cele mai importante 5 elemente care ar ajuta companiile românești să inoveze mai mult, să crească eficiența în competiția atât de la nivel local, cât și internațional? Iată ce am aflat:
Să folosească o platformă software integrată pentru a centraliza toate datele afacerii, dând posibilitatea antreprenorului sau echipei de management să aibă o viziune foarte clară asupra întregii activități a companiei în timp real.
Entersoft are dezvoltată o astfel de platformă integrată (ERP, CRM, SFA) construită pe baza celei mai avansate tehnologii Microsoft, care poate fi personalizată în funcție de specificațiile clientului și care crește eficiența activității și reduce costurile, înlocuind acele procese „pe hârtie” sau centralizatoarele din Excel, care de regulă nici nu conțin informații foarte actualizate și nici nu oferă suficiente informații în timp real.
De asemenea, firmele ar trebui să exploateze pe deplin avantajele aduse de mobilitate. O echipă operațională (vânzări,marketing, service etc.) dotată cu smartphones și tablete conectate la o platformă de tip SFA Mobile (Sales Force Automation) poate lucra oricând, de oriunde, maximizând timpul petrecut cu clientul. Mobilitatea furnizează informații complete în timp real, indiferent de dispozitivul folosit – telefon, tabletă, laptop – iar deciziile pot fi luate rapid. Firma salvează timp, managementul are la dispoziție rapid date concrete referitoare la vânzări, cashflow etc. În același timp, compania colectează date despre nevoile clientului (studii etc.) și despre tendințele din piață, care îi vor fi de folos pentru îmbunătățirea produselor și serviciilor sale.
Apoi, companiile trebuie să apeleze tot mai mult la rețelele sociale pentru a-și îmbunătăți marketingul, vânzările și colaborarea cu partenerii. S-a observat o creștere a indicelui de satisfacție a clienților atunci când s-au folosit soluțiile ERP sau CRM cu conexiuni social media.
Utilizarea unui ERP în cloud va influența masiv inovația unei companii, pornind chiar de la beneficiile pe care le aduce acest sistem modern de tehnologizare. În primul rând, compania care alege un ERP în cloud reduce investiția în infrastructura hardware, disponibilizând resurse importante de bani. În același timp, utilizarea tehnologiilor în cloud îmbunătățesc colaborarea în cadrul echipelor, indiferent de poziționarea geografică. Cloud-ul permite implementarea mai rapidă a proiectelor, precum și lansarea mai rapidă a produselor sau serviciilor de către o firmă. Cloud oferă scalabilitate companiei, permițându-i dimensionarea corectă a tehnologiei și a infrastructurii IT, în funcție ritmul de creștere.
Nu în ultimul rând, firmele mici și mijlocii trebuie sa aibă în vedere și soluțiile Business Intelligence, mai ales că perioada în care erau suficiente rapoartele de la sfârșitul lunii s-a încheiat. Afacerile moderne au nevoie de un control complet asupra proceselor, de informații și decizii rapide și de acțiuni proactive. BI permite o perspectivă îmbunătățită în orice afacere și acțiuni adecvate pentru a corecta în timp real problemele apărute sau pentru a îmbunătăți procesele. Când BI este o parte integrantă a unei soluții integrate ERP / CRM / SFA, managementul, indiferent de nivel, are un aliat valoros în extinderea afacerii.
Reprezentanții Entersoft au mai fost întrebați totodată care sunt principalele bariere în a convinge companiile din România să implementeze soluții de afaceri care să le ajute în dezvoltare.
“Mediul economic din România are propriile caracteristici, ca de altfel fiecare dintre piețele unde activăm. Ce am observat însă aici este că decizia de investiție este influențată în primul rând de necunoașterea, încă, a beneficiilor acestor soluții și de factorul preț. Cei mai mulți manageri nu au o imagine clară asupra așa-numitului ROI – Return of Investment, iar acest lucru întârzie adoptarea multor tehnologii noi care sunt benefice pentru evoluția IMM-urilor în general”, explică Mihalis Bakouris.
“Entersoft depune toate eforturile, în cazul fiecărui client, pentru a face din fiecare element de cost unul clar și la obiect prin descrieri analitice, demonstrații, planuri și un calcul foarte exact al acestui indicator (ROI), tocmai pentru a putea demonstra clientului viabilitatea investiției. Mai mult, în ultimii doi ani am implementat zeci de proiecte în care am venit și cu soluția financiară optimă , fie că a fost vorba de achiziția versiunii cloud a platformei noastre ERP, CRM, SFA sau a celei SaaS, fie că a fost vorba de asistență în achiziția prin proiecte cu fonduri europene sau achiția de software în leasing”, explică Cristi Cozic.
Prezentă în 10 țări, Entersoft are în portofoliu peste 2.500 de clienți, din care peste 100 în România, unde proiecte m